Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011

Άρθρο από την εφημερίδα Οδηγώ

Εφαρμογή προγραμμάτων οδικής ενημέρωσης
Έχουμε ασχοληθεί αρκετές φορές με το θέμα αυτό. Επανερχόμαστε καταθένοντας μία ακόμα σκέψη μας.
Θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια ειδική ομάδα επικοινωνίας με εταιρείες παραγωγής τηλεοπτικών εκπομπών και διαφημίσεων και την προβολή εκπομπής στην τηλεόραση για την Οδική Ασφάλεια. Σε αυτή την εκπομπή θα ενημερώνεται το κοινό για την συνολική πρόοδο και τα γενικότερα βήματα που γίνονται, τις ενέργειες της τροχαίας, θα παρουσιάζει σωστές/λάθος συμπεριφορές, θα δίνει συμβουλές ασφαλούς οδήγησης, κλπ.
Το σημαντικό είναι να δοθεί στον κόσμο την ιδέα ότι κάτι γίνεται, κάποιος ασχολείται και να αρχίσει να δημιουργείται συνείδηση. Να μειωθεί η αίσθηση αυθαιρεσίας και ατιμωρησίας όχι μόνο στην οδήγηση, αλλά και στην συντήρηση των οχημάτων και στις κατασκευές των δημοσίων έργων και στην συντήρηση αυτών.
Να υπάρχουν έξυπνα σποτάκια στην τηλεόραση (όχι τυπικά που κανείς δεν δίνει σημασία όπως τα άνευ ουσίας ‘μην πίνετε όταν οδηγείτε’ που προβάλλονται). Υπάρχουν πολλά παραδείγματα σωστών διαφημιστικών σποτ χωρών όπως η Μεγάλη Βρετανία ή η Αυστραλία ή Γαλλία – Ισπανία. Οριακά σοκαριστικές εικόνες. Με συμβουλές για σωστή χρήση κράνους – σωστών ρούχων – γαντιών για αναβάτες, ζωνών για παιδιά και στα πίσω καθίσματα για αυτοκίνητα, για την αναγκαιότητα της αλλαγής του παλιού οχήματος με μοντέρνο, για τα σύγχρονα μέσα αποφυγής ατυχήματος (ABS –ESP), για την απόσπαση προσοχής, για την ήπια κίνηση στην πόλη και την πρόβλεψη για πεζούς και οδηγούς, για την σωστή χρήση φώτων κλπ.
Να τονιστεί και να περάσει στο κοινό η εικόνα του νευρικού-εριστικού-ασυναίσθητου οδηγού ως κοινωνικά κατακριτέα και να συντονίζονται όλοι οι φορείς  σε ένα μόνον θέμα-στόχο κάθε φορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου