Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

Άρθρα από την εφημερίδα "Οδηγώ"

                      Τροχαία Ατυχήματα -Ο απολογισμός της προηγούμενης χρονιάς

Λιγότεροι είναι οι παθόντες από τα τροχαία ατυχήματα, που σημειώθηκαν το 2011, σε σχέση με το 2010 στη Χώρα μας.
Συνολικά το 2011 σημειώθηκαν 1011 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα {1162 το 2010 ήτοι 151 λιγότερα}  στα οποία έχασαν την ζωή τους 1091 συνάνθρωποί μας {1281 το 2010 ήτοι 190 λιγότεροι}.
Ειδικότερα, ως προς τα αίτια των θανατηφόρων ατυχημάτων οι «επικίνδυνες» παραβάσεις εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικότερες αιτίες για την πρόκλησή τους. Τα περισσότερα από (1.011) θανατηφόρα ατυχήματα έχουν ως αίτια:
• 111 την υπερβολική ταχύτητα

• 127 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
• 43 την οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή
• 62 την παραβίαση προτεραιότητας
• 70 την απόσπαση προσοχής
• 10 το αντικανονικό προσπέρασμα
• 429 λοιπά αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη κ.λπ.)
Επίσης, από την ανάλυση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, προκύπτει ότι οφείλονται (κατά είδος):
• 364 σε σύγκρουση,• 282 σε εκτροπή,• 204 σε παράσυρση πεζού,
• 90 σε πρόσκρουση• 62 σε ανατροπή• 9 σε άλλη αιτία
Η πλειοψηφία των θανατηφόρων ατυχημάτων συνέβησαν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο (επαρχιακές οδούς) (424) και στις κατοικημένες περιοχές (319). Στη Ν.Ε.Ο.Αθηνών – Θεσσαλονίκης συνέβησαν (23), στη Ν.Ε.Ο.Αθηνών – Πατρών (13) και στην Εγνατία Οδό (29) ατυχήματα.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων συνέβησαν κατά τις ώρες 24.00΄ έως 07.00΄ (242 ατυχήματα) και ακολούθως κατά τις ώρες 13.00΄εως 17.00΄ και 17.00΄ έως 21.00΄ (από 198 ατυχήματα).
 Επιπλέον κατά το έτος 2011, από τις Υπηρεσίες Τροχαίας, βεβαιώθηκαν συνολικά (468.070) παραβάσεις σε όλη την Επικράτεια.
 Οι παραβάσεις, που βεβαιώθηκαν αφορούν:
-238.033 παραβάσεις ταχύτητας           -47.250 μη χρήση κράνους
-37.120 μη χρήση ζώνης ασφαλείας      -34.992 οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
18.603 παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου   -14.875 κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
-11.880 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη   -8.664 αντικανονικό προσπέρασμα

 


Καθιέρωση Ημέρας Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων


 Με πρόσφατη υπουργική απόφαση καθιερώθηκε και στη χώρα μας  «Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων». Η αναγνώριση της Ημέρας Μνήμης από την ελληνική πολιτεία αποτέλεσε βασικό αίτημα πολλών συλλόγων που χρόνια τώρα διοργανώνουν εκδηλώσεις για τα θύματα των τροχαίων την 3η  Κυριακή κάθε Νοέμβρη όπως η σχετική απόφαση της ΓΣ του ΟΗΕ του Οκτώβρη του 2005 έχει ορίσει.

Μακάρι να υπάρχει μόνιμη και ουσιαστική ενασχόληση με το ζήτημα αυτό των αρμοδίων θεσμικών φορέων ώστε να φτάσουμε πραγματικά σε μια πολιτική πρόληψης και αλλαγής κυκλοφοριακής συμπεριφοράς παράλληλα με την υποστήριξη των θυμάτων και των οικογενειών τους.
- Η χώρα μας κατέχει δυστυχώς την χειρότερη θέση στην Ευρώπη σε αριθμό θυμάτων από τροχαία εγκλήματα (αναλογικά με τον πληθυσμό). Η επίσημη αναγνώριση της Ημέρας Μνήμης, μόνον υποχρεώσεις μπορεί να θεωρηθεί ότι γεννά για την Ελληνική πολιτεία.

                 Πωλήσεις αυτοκινήτων-Φθηνά ελληνικά κόλπα 

Η πώληση ενός αυτοκινήτου, αντίθετα από ότι ισχυρίζονται όλοι οι πωλητές, αφήνει μεγάλο κέρδος. Ειδικά αν πρόκειται για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, το περιθώριο κέρδους δεν μπορεί καν να το ανακαλύψει ο αγοραστής. Ορίστε λοιπόν κάποια κόλπα που κάνουν οι πωλητές για να μας πάρουν τα λεφτά:
Ψέματα: Αν αναρωτιέστε πως εξηγούνται οι φανταστικές ευκαιρίες που βλέπουμε σε αγγελίες ή διαφημίσεις, είναι απλό: Είναι ψέματα. Μόλις πας να αγοράσεις μαθαίνεις ότι ‘μόλις τελείωσε’ ή ‘έχει γίνει λάθος’. Πάντα πρόθυμοι οι πωλητές βέβαια θα σου δείξουν κάτι άλλο και καθώς είσαι «φτιαγμένος» για να αγοράσεις, το πιο πιθανό είναι ότι θα το κάνεις.
Τύχη: Όποτε και αν περάσεις από έκθεση μεταχειρισμένων, θα ακούσεις τη φράση ‘Είσαι τυχερός! Έχω μία ευκαιρία…’. Έτσι προετοιμάζεσαι ψυχολογικά ότι θα βγεις κερδισμένος.
Όχι: Αν προσέξετε, οι πωλητές δεν θέλουν να σας κάνουν να πείτε ‘όχι’ σε καμία ερώτηση. Όπως λένε οι ψυχολόγοι, πολλά μικρά ‘ναι’ οδηγούν στο μεγάλο ‘ναι’. Έτσι λοιπόν ρωτούν «Δέρμα ή ύφασμα», «μεταλλικό χρώμα ή απλό».
Ταχύτητα: Οι πωλητές ξέρουν ότι όσο πιο γρήγορα προχωρήσουν στη συμφωνία, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχουν να πουλήσουν, γιατί ο υποψήφιος αγοραστής δεν έχει προλάβει να το καλοσκεφτεί ή να βρει ατέλειες. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπουν κατευθείαν στο ψητό, απλά δεν θα σας αφήσουν περιθώρια σκέψης ή πολλών ερωτήσεων.
Συναισθηματισμοί: Οι πωλητές προσπαθούν πάντα να δέσουν τον αγοραστή είτε με το αντικείμενο είτε με τους ίδιους. Έτσι λοιπόν θα δείτε τους πωλητές να σας προσεγγίζουν σαν να σας ξέρουν χρόνια, να σας εκμυστηρεύονται τα προσωπικά τους, να κάνουν χιούμορ και άλλα τέτοια. Όσο για το αυτοκίνητο, το δέσιμο προέρχεται από το να μπεις μέσα, να το δεις από διάφορες γωνίες, να το οδηγήσεις ή να ταυτιστείς με κάθε τρόπο μαζί του.
Μίλα – άκου: Ο σωστός πωλητής περισσότερο ακούει παρά μιλάει. Το ίδιο όμως και ο σωστός αγοραστής. Γι αυτό μην μιλάτε αν δεν είναι απαραίτητο και μην αποκαλύπτετε παρά μόνο τα άκρως απαραίτητα, ακόμα και αν σας ρωτάνε.
Ειρμός: Ο πωλητής θέλει να σας παρασύρει στους δικούς του ρυθμούς. Θέλει να σας βγάλει από τον ειρμό σας και να διατηρεί τη σκέψη σας απασχολημένη. Γι αυτό δεν θέλει να του υποβάλλετε ερωτήσεις που θα πρέπει να δώσει σταράτες απαντήσεις και μετά να του φύγετε.
Δόσεις: Είναι πιο εύπεπτο να σας παρουσιάσουν ένα αυτοκίνητο με αντίτιμο μηνιαίες δόσεις, παρά να σας πουν το συνολικό ποσό. Είναι πιο εύκολο να ακούσεις 150 ευρώ το μήνα, παρά 20.000 ευρώ. Όμως μην ξεχνάτε ότι η τιμή του αυτοκινήτου είναι ένα πράγμα και ο τρόπος πληρωμής ένα άλλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου