Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2012

Άρθρο από την εφημερίδα"Όδηγώ"


2,5 εκατομμύρια οχήματα
ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΚΤΕΟ
Επικίνδυνα στους δρόμους

Απαξιωμένος παραμένει ο θεσμός των ΚΤΕΟ στην Ελλάδα, ενώ τους τελευταίους μήνες τα πράγματα δείχνουν πως έχουν κυριολεκτικά εκτροχιαστεί με περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια οχήματα να διαφεύγουν από τακτικό τεχνικό έλεγχο.
Η διενέργεια τεχνικών ελέγχων σε όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα έχει θεσμοθετηθεί εδώ και χρόνια, ωστόσο η οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με τους ελλιπέστατους έλεγχους που διενεργεί η Τροχαία, φαίνεται ότι έχει οδηγήσει χιλιάδες οδηγούς να αποφεύγουν να περάσουν το αυτοκίνητό τους από ΚΤΕΟ.
Μάλιστα την διόγκωση του προβλήματος των ανέλεγκτων οχημάτων δεν φαίνεται ότι έχει καταφέρει να ανακόψει ούτε το γεγονός ότι πλέον ο τεχνικός έλεγχος είναι απαραίτητος προκειμένου ένα όχημα να μπορεί να ασφαλιστεί.
Με δεδομένο ότι τα καταχωρημένα οχήματα στην Ελλάδα ανέρχονται σε περίπου 7,9 εκατομμύρια οχήματα προκύπτει ότι 1 στα 3 οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους δεν έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια .
Μακάρι να γνωρίζαμε πόσα από αυτά κυκλοφορούν στο νησί μας, πάντως κι εδώ ο αριθμός θα είναι ανάλογος ,περίπου ένα στα τρία.
Ωστόσο πέραν των τεράστιων κοινωνικών προβλημάτων που δημιουργούν τα οχήματα «καρμανιόλες» που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, το κράτος χάνει από τα ΚΤΕΟ περισσότερα από 300 εκατομμύρια ευρώ που προέρχονται από τον ΦΠΑ σε μια περίοδο που το Δημόσιο «καίγεται» ακόμη και για πολύ μικρότερα ποσά, από τέλη υπέρ του Δημοσίου κ.ά. ενώ κάποια Ιδιωτικά ΚΤΕΟ απολύουν υπαλλήλους κι άλλα χρεοκοπούν.
Στα παραπάνω ποσά δεν συμπεριλαμβάνονται δημόσια έσοδα που μπορεί να  προκύψουν από τη φορολογία ιδιωτικών ΚΤΕΟ, από τις ασφαλιστικές εισφορές όσο και από τις επιχειρήσεις συντήρησης και επισκευής.
Αν η Τροχαία επέβαλε σε όλους τους παραβάτες τα προβλεπόμενα πρόστιμα τα έσοδα από τις κλήσεις αυτές θα έφθαναν το ΕΝΑ ΔΙΣ!!!!Η Αστυνομία τα τελευταία 4 χρόνια «έπιασε» μόνο 114.000 παραβάτες σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ιδιοκτητών ΚΤΕΟ , ο οποίος ζητάει την σύνδεση του δελτίου ΚΤΕΟ με τη δυνατότητα ασφάλισης του ΙΧ και αντίστροφα αλλά και με την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας.
Στην Ελλάδα λειτουργούν σήμερα 60 δημόσια ΚΤΕΟ και 130 Ιδιωτικά (ΙΚΤΕΟ), τα οποία φαίνεται ότι κερδίζουν τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, καθώς τηρούνται, σε μεγάλο βαθμό, οι ώρες των ραντεβού.
Αντίθετα η ανεξέλεγκτη λειτουργία των δημοσίων ΚΤΕΟ, οι καταγγελίες για «λαδώματα» εργαζομένων που «εγκρίνουν» αυτοκίνητα έναντι αμοιβής αλλά και το γεγονός ότι 1 στα 3 ΙΧ δεν περνούν από τεχνικό έλεγχο, φαίνεται να έχουν προκαλέσει τη δυσαρέσκεια του αρμόδιου Υπουργείου το οποίο μελετάει ακόμα και την παύση λειτουργίας των δημόσιων ΚΤΕΟ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου