Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2012


Προσοχή στα πρωτοβρόχια...


Στα πρωτοβρόχια το οδόστρωμα γλιστράει σαν σαπούνι επειδή οι δρόμοι κατά τη διάρκεια των προηγουμένων μηνών έχουν μαζέψει πολλή σκόνη με συνέπεια ο συνδυασμός σκόνης και νερού δημιουργεί ένα πολύ γλιστερό οδόστρωμα.
Η κατάσταση γίνεται πιο επικίνδυνη αν έχουν πέσει στο βρεγμένο οδόστρωμα φύλλα δέντρων, ενώ σε συνδυασμό με τα φθαρμένα ελαστικά ο...δείκτης ολισθηρότητας εκτοξεύεται ταχύτατα. Τι πρέπει να κάνουμε;
Η οδήγησή μας πρέπει να χαρακτηρίζεται από απόλυτη συγκέντρωση και ήπιους χειρισμούς σε τιμόνι, γκάζι και  φρένο .Αμυντική οδήγηση και σεβασμός στη βροχή.
Θα πρέπει να αποφεύγουμε την είσοδο στις στροφές  με μεγάλη ταχύτητα καθώς και να φρενάρουμε μέσα σ’ αυτές ή να στρίβουμε απότομα το τιμόνι μας..
Στην έξοδο της στροφής επιταχύνουμε πολύ ομαλά, ώστε να αποφεύγουμε το σπινάρισμα και ανοίγουμε το τιμόνι μας προοδευτικά, όσο μας το επιτρέπει η στροφή βεβαίως.
Εξαιρετικά σημαντικό είναι να κρατάμε αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα σε κάθε είδος δρόμου .
Μία από τις πιο συνήθεις επικίνδυνες καταστάσεις που μπορεί να αντιμετωπίσουμε είναι το φαινόμενο της υδρολίσθησης. Τι είναι η υδρολίσθηση; Όταν ανάμεσα στα ελαστικά και το οδόστρωμα παρεμβάλλεται ένα λεπτό στρώμα νερού, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χάνει την πρόσφυσή του. Όσο μεγαλώνει η ταχύτητα του οχήματος στο βρεγμένο οδόστρωμα, τόσο μειώνεται η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με αυτό. Για παράδειγμα, στα 100χλμ./ώρα το πέλμα πατάει λιγότερο από όταν η ταχύτητα είναι 60 χλμ./ώρα, με αποτέλεσμα την σημαντική μείωση της πρόσφυσης.
Η πρόσφυση ανακτάται με τη μείωση της ταχύτητας, θα πρέπει όμως να κρατάμε το τιμόνι σταθερό στην προεπιλεγμένη πορεία και δεν πρέπει να φρενάρουμε απότομα ή να αλλάζουμε πορεία, γιατί υπάρχει κίνδυνος απώλειας του ελέγχου.
Να έχετε δε υπόψιν σας ότι εξαιτίας της κακής ποιότητας των ελληνικών δρόμων δημιουργούνται μικρές λίμνες στην άκρη τους, ενώ κάποιες λακκούβες εξαφανίζονται λόγω της βροχής.
Όταν αρχίζουν τα ψιλοβρόχια, πρέπει να κρατάτε διπλάσιες αποστάσεις από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα. Ανάψτε τα φώτα με τη δυνατή βροχή, ώστε να γίνεται το αυτοκίνητό σας πιο ευδιάκριτο. Την εποχή αυτή εμφανίζεται πολύ συχνά και το φαινόμενο της ομίχλης (κυρίως σε ορεινές περιοχές), οπότε και σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να ανάψετε τα φώτα μαζί με τους προβολείς ομίχλης (εμπρός και πίσω).
Στο πλαίσιο του φθινοπωρινού τσεκάπ μην ξεχάσετε να αλλάξετε τα φθαρμένα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων, να τσεκάρετε την πίεση και την κατάσταση των ελαστικών (βάθος πέλματος, πιθανές φθορές κ.ά.) και να ελέγξετε το νερό στο ψυγείο, τα υγρά φρένων όπως και την κατάσταση της μπαταρίας σε έναν ηλεκτρολόγο.
Το φθινόπωρο αρχίζει να σουρουπώνει νωρίς. Οπότε πρέπει να ανάβουμε τα φώτα πορείας νωρίτερα (με την αλλαγή της ώρας αυτό μπορεί να γίνει και στις 5 το απόγευμα) και να μην περιμένουμε να σκοτεινιάσει.
Συμβουλές για τους οδηγούς δικύκλων

Όσο πιο όρθια είναι η μοτοσικλέτα, τόσο λιγότερες πιθανότητες έχεις να πέσεις. Προσπαθήστε να διαγράψετε όσο πιο ευθεία γίνεται τις στροφές και μην παίρνετε μεγάλες κλίσεις.
 Το αρχικό στάδιο της βροχής δεν έχει καθαρίσει ακόμα το δρόμο, οπότε γλιστράει περισσότερο. Το τελικό στάδιο της βροχής έχει κατεβάσει όλα τα χώματα από τις κατηφόρες και τα έχει στρώσει όμορφα-όμορφα επάνω στις ευθείες.
· Κοιτάτε για αντανακλάσεις στο οδόστρωμα. Εκεί θα έχει λιμνάσει νερό, το οποίο είτε θα έχει γεμίσει λακκούβα, είτε κοιλότητα στο δρόμο. Στην πρώτη περίπτωση θα χάσετε απότομα τον έλεγχο, στη δεύτερη θα βρεθείτε ξαφνικά μέσα σε μία…λίμνη!
· Θυμηθείτε ότι οι αποστάσεις φρεναρίσματος μειώνονται δραστικά. Ήρεμα και με ευλάβεια το πίσω φρένο και πάντα σε συνδυασμό με το μπροστά, όχι το καθένα μόνο του.
· Εκμεταλλευτείτε το «φρένο» του κινητήρα. Κλείνοντας το γκάζι ή κατεβάζοντας μία σχέση στο κιβώτιο, η ταχύτητά σας μειώνεται ούτως ή άλλως. Προσοχή, όμως, στα απότομα και βίαια κατεβάσματα, καθώς μπορεί να μπλοκάρουν τον πίσω τροχό.
 Περιττό να πούμε ότι θα πρέπει να τηρείτε μεγαλύτερες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα απ’ ότι συνήθως.
 Κάθε λίγο και λιγάκι «τσιμπάτε» τα φρένα ώστε να καθαρίσουν οι δίσκοι από τυχόν λάσπες, βρομιές και λάδια.
· Η ζελατίνα του κράνους σας είναι ήδη βρεγμένη και ήδη εμποδίζει την ορατότητα. Προσοχή, λοιπόν, στο «σπρέι» από τα προπορευόμενα οχήματα, αλλά και τις ριπές νερού από εκείνους που σας προσπερνάνε.
· Εγκάρσιες λακκούβες, ξυμένη άσφαλτος και λοιπά δείγματα ελληνικής οδοποιίας, θα πρέπει να έρχονται κάθετα στους τροχούς μας και με μικρή ταχύτητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου