Κυριακή 8 Ιουλίου 2012


                   Σήμανση επικίνδυνων στροφών
Ένα πολύ γνώριμο στοιχείο της Ελληνικής επαρχιακής οδοποιίας είναι τα εικονοστάσια. Ένα σημάδι που οι Έλληνες οδηγοί  έχουν μάθει να το προσέχουν πολύ καλά, όχι τόσο πολύ για την θρησκευτική του σημασία, αλλά γιατί συνδυάζεται με τον άμεσο κίνδυνο στον δρόμο. Και είναι δυστυχώς  πάρα πολλά τα  σημεία με εικονοστάσια όλων των ειδών και μορφών. Και όλα αυτά τα σημεία είναι και από ένα πρόβλημα που χρειάζεται αντιμετώπιση. Γιατί, πέρα από την αναμφισβήτητη τεράστια ευθύνη των οδηγών για τα ατυχήματα, σε ένα σημείο του δρόμου στο οποίο παρατηρείται μεγάλος αριθμός ατυχημάτων, σίγουρα υπάρχει κάποιο, μικρό έστω, περιθώριο τεχνικής βελτίωσης της κατάστασης του δρόμου.
Όπως παντού στον κόσμο, έτσι και στην Ελλάδα, κανείς οδηγός δεν περιμένει όλο τα οδικό δίκτυο να παρέχει ασφάλεια αυτοκινητόδρομου, αυτό δεν θα ήταν λογικό. Περιμένει όμως  κανείς, στα σημεία που με τα χρόνια έχει αποδειχθεί ότι είναι επικίνδυνα, τουλάχιστον μια πολύ καλή σήμανση και κάποια ειδική φροντίδα στο οδόστρωμα και στον φωτισμό-ορατότητα.
Δυστυχώς, δεν μπορούν να κοπούν όλα τα βουνά και όλοι οι δρόμοι να γίνουν αυτοκινητόδρομοι με ευθείες και ανοικτές στροφές και διαχωριστικός τοίχος δεν χωράει ανάμεσα στις κινήσεις γιατί δεν υπάρχει αρκετό πλάτος, όμως, υπάρχουν αρκετά άλλα πράγματα που μπορούν να γίνουν για να βελτιώσουν την κατάσταση.
Στην Ελλάδα στους επαρχιακούς δρόμους, σχεδόν πάντοτε,  υπάρχουν οι τριγωνικές πινακίδες επικίνδυνης στροφής, όμως για όλες τις στροφές είναι η ίδια πινακίδα. Όταν δεν ξέρεις εκ των προτέρων πόσο επικίνδυνη είναι η στροφή, υπάρχει πρόβλημα.
Σε κάποιες χώρες του εξωτερικού πάνω στην πινακίδα της στροφής σου γράφει και την ασφαλή ταχύτητα, εδώ δεν το έχουμε αυτό. Μπορούμε βέβαια να τοποθετήσουμε μία ακόμα πινακίδα με το όριο ταχύτητας, αλλά, επειδή στην Ελλάδα τα όρια ταχύτητας είναι εξωφρενικά χαμηλά, κανείς δεν τους δίνει και μεγάλη σημασία. παρόλο που σε μερικά σημεία το χαμηλό όριο είναι σωστό.
Για τα Ελληνικά δεδομένα, και στην συγκεκριμένη αλλά και σε ανάλογες περιπτώσεις, αυτό που θα έχει το καλύτερο πρακτικό αποτέλεσμα είναι να τοποθετήσουμε πρόσθετες πινακίδες επικίνδυνης στροφής, ώστε να στείλουμε το μήνυμα ότι εδώ συμβαίνει κάτι περισσότερο από την συνηθισμένη κακιά στροφή αλλά και για να δείξουμε την κατεύθυνση της στροφής ειδικά το βράδυ.
Εννοούμε αυτήν εδώ την πινακίδα που είναι πρακτικά αδύνατον κάποιος να την αγνοήσει μέσα σε μία στροφή.
Άμεσα λοιπόν πρέπει να τοποθετηθούν οι πρόσθετες αυτές πινακίδες ώστε να υπάρχει τουλάχιστον η μέγιστη δυνατή προειδοποίηση για τον οδηγό. Η δαπάνη για  20 πινακίδες τύπου Π75 είναι αστεία για τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας.
Παράλληλα και με πρακτικά μηδενικά έξοδα, είναι επίσης εύκολο να κλαδευτεί σε χαμηλό ύψος όλη η βλάστηση στα σημεία ανάμεσα και πριν από τις στροφές, ώστε να βελτιωθεί σημαντικά η ορατότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου